Xρεωκόπησε ο ΟΣΕ; Θα κόψουμε τα απευθείας τρένα προς Τρίκαλα – Καρδίτσα

Η αλήθεια είναι ότι μόλις είχε προκύψει το σκάνδαλο με τον ΟΣΕ (που ασυδοτούσαν εις βάρος του οργανισμού υπάλληλοί του και αυτός βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεωκοπίας) και ανακοινώθηκαν τα “μέτρα σωτηρίας” του (εθελουσία έξοδος: τους πληρώνουμε όλα τα λεφτά για να φύγουν αντί να κάτσουν να τα δουλέψουν) και περιορισμός δρομολογίων, αμέσως πέρασε από το μυαλό μου μήπως και κόψουν τα 2 απευθείας δρομολόγια (1 Intercity και ένα απλό) τρένου που υπάρχουν απευθείας από την Αθήνα προς την πατρίδα μου τα Τρίκαλα.

Αλλά βέβαια αμέσως το ξανασκέφτηκα ως απίθανο. Δεν μπορεί, τα δρομολόγια αυτά είναι υπερπλήρη πάντα και είναι ο μοναδικός ξεκούραστος και αξιοπρεπής τρόπος να πας με δημόσια συγκοινωνία στα Τρίκαλα και στην Καρδίτσα από την Αθήνα. Με το ΚΤΕΛ πρέπει να έχεις γερό στομάχι και υπομονή να περάσεις τον Δομοκό, γιατί η Ε65 προς το παρόν υπάρχει μόνο στα χαρτιά και στα διόδια φυσικά…

Μέχρι που έπεσε σήμερα στην αντιλήψή μου το παρακάτω άρθρο από την τοπική εφημερίδα “Ερευνα” των Τρικαλων…

Την πρώτη φορά που κατέβηκα το 1997 στην Αθήνα ως νέος φοιτητής με το τρένο, που δεν υπήρχε ακόμα το απευθείας δρομολόγιο, έκανα συνολικά 9 ώρες με τις ανταποκρίσεις (2 ώρες το βράδυ μέσα στην ερημιά στο Παλαιοφάρσαλο) και όταν μπήκαστο τρένο που κάνει το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσν/κη που περιμένα, στεκόμουνα και όρθιος για κανα 3ωρο μέχρι Αθήνα γιατί όλες οι θέσεις ήταν πιασμένες… Φυσικά δεν ξαναπήγα με τρένο, 5 ωρίτσες με το ΚΤΕΛ, δημοτικά η σκυλάδικα (ανάλογα με τις καβλες του οδηγού) στην διαπασών και υπομονή στον Δομοκό.

Μόλις φτιάχτηκε η διπλή γραμμή το 2000κάτι και αρχίσαν τα απευθείας δρομολόγια, ούτε που ξανασκέφτηκα το ΚΤΕΛ. Μετρό – Σταθμός Λαρίσης και σε 4 ωρίτσες Τρίκαλα. Τώρα πάνε να το καταργήσουν. ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟ ΜΕΛΕΤΗΣΑΤΕ ΠΟΛΥ ΡΕ ΓΑΜΩΤΟ;

Δυτικοθεσσαλικό μέτωπο για τα δρομολόγια του ΟΣΕ
Κοινή επιστολή προς τον αρμόδιο υπουργό απέστειλαν οι νομάρχες Τρικάλων και Καρδίτσας

Του Αποστόλη Ζώη
Σε αναμμένα κάρβουνα βρίσκονται οι Δυτικοθεσσαλοί στην προοπτική κατάργησης των απευθείας δρομολογίων του ΟΣΕ από Τρίκαλα, Καρδίτσα προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη και την επαναφορά του παλαιού καθεστώτος των ανταποκρίσεων στα Παλαιοφάρσαλα η οποία αν τελικά πάρει σάρκα και οστά θα δημιουργήσει απίστευτη ταλαιπωρία στους κατοίκους όλων αυτών των περιοχών. Πιο αναλυτικά, κοινή επιστολή με την οποία ζητούν να μην διακοπούν τα απευθείας δρομολόγια του ΟΣΕ από Τρίκαλα, Καρδίτσα προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη, απέστειλαν στον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών ο Νομάρχης Τρικάλων κ. Ηλίας Βλαχογιάννης και ο Νομάρχης Καρδίτσας κ. Φώτης Αλεξάκος.
Τι αναφέρουν στην επιστολή τους
Στην επιστολή τους οι δύο Νομάρχες αναφέρουν:
«Σε αναστάτωση βρίσκονται τις τελευταίες ημέρες οι συμπατριώτες μας, λόγω της σχεδιαζόμενης διακοπής των απευθείας δρομολογίων του ΟΣΕ από Τρίκαλα, Καρδίτσα προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη και την επαναφορά του παλαιού καθεστώτος των ανταποκρίσεων στα Παλαιοφάρσαλα με την απερίγραπτη ταλαιπωρία και τις ατελείωτες ώρες αναμονής.
Μια τέτοια αρνητική εξέλιξη, μας βρίσκει κάθετα αντίθετους καθώς θεωρείται απ?όλους μας αδικαιολόγητη και πέρα για πέρα παράλογη αλλά και ασύμφορη για τον ΟΣΕ αφού το τρένο προτιμάται από την συντριπτική πλειοψηφία των συμπατριωτών μας και αδιάψευστοι μάρτυρες, οι υπερπλήρεις αυτοκινητάμαξες προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Μετά τα παραπάνω θεωρούμε επιβεβλημένη την επανεξέταση του θέματος και τον επανακαθορισμό των πλάνων δράσης του ΟΣΕ με στόχευση προς το μέλλον, για βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών (αύξηση δρομολογίων, καλύτερες αυτοκινητάμαξες, κ.λ.π.) και όχι επιστροφή στο παρελθόν και ζητούμε την παρέμβασή σας το ταχύτερο δυνατό».
Σε μια δύσκολη περίοδο?
Εξάλλου έντονη είναι η ανησυχία και ο προβληματισμός του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Τρικκαίων από τις πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει, σύμφωνα με τις οποίες, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας ενόψει της διαδικασίας νέας χάραξης δρομολογίων του προτίθεται να καταργήσει τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών που συνδέουν απευθείας τα Τρίκαλα προς την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη καθώς και τα αντίστοιχα δρομολόγια από την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη απευθείας προς τα Τρίκαλα.
Τα εν λόγω δρομολόγια που μέχρι σήμερα είχαν πληρότητα 100%, εξυπηρετούσαν με τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες τους όλες τις κοινωνικές τάξεις του Νομού Τρικάλων με άψογο, άνετο και οικονομικό τρόπο, γι? αυτό και είχαν την ευρεία προτίμηση του επιβατικού κοινού.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στη θέση τους ο ΟΣΕ θα δρομολογήσει τοπικά ζεύγη αμαξοστοιχιών που θα δίνουν ανταποκρίσεις στον Σταθμό του Παλαιοφαρσάλου με αποτέλεσμα οι επιβάτες να υφίστανται καθυστερήσεις και ταλαιπωρία με την μεταφορά των αποσκευών τους.
Επιπλέον, με την κατάργηση των υφιστάμενων δρομολογίων και την περικοπή των θέσεων εργασίας του προσωπικού του ΟΣΕ, αναμένεται υποβάθμιση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Τρικάλων, ενός κτιρίου που αποτελεί κόσμημα για την πόλη μας. Οι παραπάνω αρνητικές εξελίξεις, σημειώνει ο δήμος Τρικκαίων είναι συνέπεια της πορείας ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ διαχρονικά.

3 comments

  1. Ημ. Δημοσίευσης : 02/09/2009 16:07
    2/9/2009
    ΧΡΥΣΑ ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΝΙΩΤΗΣ, ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ , Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων, Βουλευτής, Βουλή, Ερώτηση, Μεταφορές

    Έργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ, που κατασκευάσθηκε στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο.

    ΕΡΩΤΗΣΗ

    ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

    Προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Χατζηδάκη

    Έργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ, που κατασκευάσθηκε στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο Η «μετεγκατάσταση υπηρεσιών διοίκησης» του ΟΣΕ μέσα στον σιδηροδρομικό σταθμό αποφασίστηκε το 2003, για να γλιτώσει ο οργανισμός από τα ενοίκια που καταβάλλει σε ιδιοκτήτες κτιρίων, ώστε να στεγάσει τα γραφεία του.

    Παραδόξως, ενώ το έργο είχε ολοκληρωθεί και παραλήφθηκε προσωρινά στις 3 Νοεμβρίου 2005, τελικά κατεδαφίστηκε! Αντί να ξεκινήσει η διαδικασία μετεγκατάστασης όλων των διοικητικών υπηρεσιών στα ολοκαίνουρια γραφεία του Σταθμού, τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο μετατροπής τους σε εμπορικό κέντρο. Και τις σχετικές διαδικασίες ανέλαβε η ΓΑΙΟΣΕ, δηλαδή η θυγατρική εταιρία του ΟΣΕ που ιδρύθηκε με σκοπό την κερδοφόρα εκμετάλλευση των ακινήτων του.

    Έτσι λοιπόν, η ΓΑΙΟΣΕ, προσέφερε τον χώρο για 17,5 χιλιάδες ευρώ τον μήνα σε ιδιωτική εταιρεία, μαζί με το δικαίωμα να υπενοικιάζει ελεύθερα τα καταστήματα που θα κατασκεύαζε. Προηγήθηκαν για τη μίσθωση του συγκεκριμένου χώρου συνολικού εμβαδού 1.200 τετραγωνικών μέτρων δύο διαγωνισμοί (στις 11/9/2006 και στις 12/2/2007), που κηρύχθηκαν άγονοι. Στη συνέχεια έγιναν απευθείας διαπραγματεύσεις με τέσσερις ενδιαφερομένους, οι οποίοι εμφανίστηκαν μετά την κήρυξη των διαγωνισμών ως άγονων, ώσπου υπογράφηκε σύμβαση εκμίσθωσης-διαχείρισης ανάμεσα στη ΓΑΙΟΣΕ και την εταιρεία περιορισμένης ευθύνης με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΣΠΟΤ- Εκμετάλλευση Ακινήτων», η οποία εκμεταλλεύεται ακίνητα με σκοπό το κέρδος.

    Το μισθωτήριο συμφωνητικό πληροφορούμαστε ότι αναφέρει ξεκάθαρα πως «η μισθώτρια εταιρεία μπορεί ελεύθερα και απεριόριστα κατά την κρίση της να υπεκμισθώνει όλο το μίσθιο ή μέρος του». Ακόμη, «να επιτρέπει την παραπέρα υπεκμίσθωση του χώρου από υπομισθωτές σε τρίτους», «χωρίς να απαιτείται η συναίνεση της εκμισθώτριας», δηλαδή ακόμη και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ΟΣΕ και ΓΑΙΟΣΕ. Συνέπεια των μεθοδεύσεων αυτών και των συμφωνηθέντων με την μίσθωση όρων ήταν η κατεδάφιση του κτιρίου.

    Κατόπιν των ανωτέρω

    Κατόπιν των ανωτέρω

    Α. Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός

    1. Παραδόθηκε, ναι ή όχι, τον Νοέμβριο του 2005 το κτίριο που κατασκευάσθηκε στον χώρο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης με τον ρητό σκοπό της εγκατάστασης σε αυτό των υπηρεσιών του ΟΣΕ;

    2. Αν ναι, γιατί δεν εγκαταστάθηκαν σε αυτό οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, όπως είχε προγραμματισθεί εξ αρχής;

    3. Ποιο ήταν το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ της ολοκλήρωσης και παράδοσης του εν λόγω κτιρίου και της μίσθωσής του;

    4. Ποιο είναι το χρηματικό ποσό που απώλεσε ο ΟΣΕ κατά το ως άνω διάστημα από την μη χρήση ή εκμετάλλευση του κτιρίου, ιδίως υπό την μορφή ενοικίων για την στέγαση των υπηρεσιών του ή υπό την μορφή διαφυγόντων κερδών;

    5. Σε ποιο ύψος ανέρχεται η ετήσια δαπάνη του ΟΣΕ για ενοίκια στέγασης των υπηρεσιών του στην Θεσσαλονίκη;

    6. Με ποιο σκεπτικό αποφασίσθηκε η μίσθωση του κτιρίου σε ιδιώτες;

    7. Για ποιους λόγους κηρύχθηκαν άγονοι οι διαγωνισμοί, που προκηρύχθηκαν για τον σκοπό αυτό;

    8. Ποιες εταιρίες ή φυσικά πρόσωπα μετείχαν τόσο στους διαγωνισμούς όσο και στις απ’ ευθείας διαπραγματεύσεις; Ειδικότερα πότε συνεστήθησαν και πότε πραγματοποίησαν έναρξη της οικονομικής τους δραστηριότητας τα μετασχόντα στις διαδικασίες νομικά πρόσωπα;

    9. Με ποια κριτήρια επελέγη η συγκεκριμένη μισθώτρια εταιρία ανάμεσα στους τέσσερις ενδιαφερομένους, που μετείχαν στην διαδικασία των απ’ ευθείας διαπραγματεύσεων;

    10. Με ποιο σκεπτικό μία σύμβαση μίσθωσης μπορεί να επιτρέπει στον μισθωτή την κατά την κρίση του κατεδάφιση του μισθίου;

    11. Με ποιες διαδικασίες και για ποιους λόγους αποφασίσθηκε η κατεδάφιση του συγκεκριμένου κτιρίου;

    Β. Καλείται ο αρμόδιος κ. Υπουργός να καταθέσει κάθε έγγραφο που να τεκμηριώνει τις απαντήσεις του στα ανωτέρω ερωτήματα και ιδίως

    1. Έγγραφα στοιχεία που να τεκμηριώνουν το ύψος των δαπανών που πραγματοποιεί ο ΟΣΕ ετησίως από το 2005 έως σήμερα για ενοίκια στέγασης των υπηρεσιών του.

    2. Έγγραφα στοιχεία σχετικά με το κόστος κατασκευής του εν λόγω κτιρίου και τυχόν αποδεικτικά παράδοσής του στον ΟΣΕ.

    3. Αντίγραφο της σύμβασης μίσθωσης του εν λόγω κτιρίου.

    ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΚΑΙ ΑΙΤΟΥΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

    ΧΡΥΣΑ ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ

    ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΧΙΜΑΚΗΣ

    ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΝΙΩΤΗΣ

    ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ

  2. Πλήρωσαν για έργο 1 εκατομ. ευρώ και το γκρέμισαν για εμπορικό κέντρο

    ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
    Του ΝΙΚΟΥ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

    Εργο αξίας περίπου 1.000.000 ευρώ , που έγινε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης για να στεγαστούν οι υπηρεσίες του ΟΣΕ, γκρεμίστηκε για να κατασκευαστεί εμπορικό κέντρο!

    Η «μετεγκατάσταση υπηρεσιών διοίκησης» του ΟΣΕ μέσα στον σιδηροδρομικό σταθμό αποφασίστηκε το 2003, για να γλιτώσει ο οργανισμός από τα ενοίκια που καταβάλλει σε ιδιοκτήτες κτιρίων, ώστε να στεγάσει τα γραφεία του.

    Παραδόξως, ενώ το έργο είχε ολοκληρωθεί και παραλήφθηκε προσωρινά στις 3 Νοεμβρίου 2005, τελικά κατεδαφίστηκε! Αντί να ξεκινήσει η διαδικασία μετεγκατάστασης όλων των διοικητικών υπηρεσιών στα ολοκαίνουργια γραφεία του σταθμού, τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο μετατροπής τους σε εμπορικό κέντρο.

    Τη σκυτάλη πήρε η ΓΑΙΟΣΕ. Η θυγατρική του ΟΣΕ ιδρύθηκε με σκοπό την κερδοφόρα εκμετάλλευση των ακινήτων του, προσέφερε τον χώρο για 17,5 χιλιάδες ευρώ τον μήνα σε ιδιωτική εταιρεία, μαζί με το δικαίωμα να υπενοικιάζει ελεύθερα τα καταστήματα που φτιάχνει. Προηγήθηκαν για τη μίσθωση του συγκεκριμένου χώρου 1.200 τετραγωνικών μέτρων δύο διαγωνισμοί (11/9/2006 και 12/2/2007), που κηρύχθηκαν άγονοι.

    Στη συνέχεια έγιναν απευθείας συνομιλίες με τέσσερις ενδιαφερομένους, που εμφανίστηκαν μετά τους διαγωνισμούς, ώσπου υπογράφτηκε σύμβαση εκμίσθωσης-διαχείρισης ανάμεσα στη ΓΑΙΟΣΕ και την εταιρεία περιορισμένης ευθύνης με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΣΠΟΤ-Εκμετάλλευση Ακινήτων», που εκμεταλλεύεται ακίνητα με σκοπό το κέρδος.

    Το συμφωνητικό αναφέρει ξεκάθαρα ότι «η μισθώτρια εταιρεία μπορεί ελεύθερα και απεριόριστα κατά την κρίση της να υπεκμισθώνει όλο το μίσθιο ή μέρος του». Ακόμη, «να επιτρέπει την παραπέρα υπεκμίσθωση του χώρου από υπομισθωτές σε τρίτους», «…χωρίς να απαιτείται η συναίνεση της εκμισθώτριας», δηλαδή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη ΟΣΕ και ΓΑΙΟΣΕ.

    Ο αδελφός Φώλιας

    Πώς γίνεται όμως, πριν ακόμη ολοκληρωθούν οι εργασίες διαμόρφωσης των χώρων για τη λειτουργία του εμπορικού κέντρου, να ιδρύεται στις 20 Νοεμβρίου 2008 ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Σταθμός Εστίασης», με έδρα μέσα το σιδηροδρομικό σταθμό, με πρόεδρο τον Αχιλλέα Φώλια, αδελφό του πρώην υπουργού Ανάπτυξης; Είναι μία από αυτές που θα υπενοικιάσουν τα νέα εστιατόρια.

    Ο πρόεδρος της ΓΑΙΟΣΕ, Παύλος Χειμωνιάδης, επιμένει πως «όλα έγιναν απολύτως νόμιμα». Απαντώντας «γιατί» δεν χρησιμοποιήθηκε ο χώρος γραφείων που είχε κατασκευαστεί, τονίζει πως «δεν αφορά τη ΓΑΙΟΣΕ, αλλά απόφαση της διοίκησης του ΟΣΕ. Εμάς απλώς μας έδωσαν ένα χώρο και μας είπαν να τον αξιοποιήσουμε».

    Τονίζει πως η ΓΑΙΟΣΕ δεν ανέλαβε απευθείας την εκμετάλλευση κάθε καταστήματος ξεχωριστά, γιατί θα έπρεπε η ίδια να τα κατασκευάσει.

    «Προτιμήσαμε να ενοικιάσουμε όλο τον χώρο σε μία εταιρεία, εξασφαλίζοντας ένα σοβαρό έσοδο για τον οργανισμό, χωρίς το Δημόσιο να έχει διαθέσει ούτε ένα ευρώ. Ετσι, ανεξάρτητα αν θα εκμεταλλεύεται ή όχι τα καταστήματα η ιδιωτική εταιρεία, εμείς θα εισπράττουμε χρήματα. Ζητούσαμε 8.100 ευρώ μηνιαίο μίσθωμα και πήραμε 17.500 ευρώ για τα επόμενα 12 χρόνια με δικαίωμα παράτασης γι’ άλλα 4». Συζήτησαν, λέει, με τέσσερις ενδιαφερόμενους και «τελικά δώσαμε τον χώρο σ’ αυτόν που έκανε την καλύτερη προσφορά».

    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 16/03/2009
    Τετ Σεπ 09, 10:35:00 πμ 2009

  3. Απίθανα πράγματα, όπως καταγγέλλεται, συνέβησαν επί ΝΔ στον σιδηροδρομικό σταθμό στης Θεσσαλονίκης, όπου ανεγέρθηκε κτίριο συνολικής δαπάνης 1 εκ. , προκειμένου να στεγαστούν υπηρεσίες του οργανισμού διάσπαρτες στην πόλη που πλήρωναν ενοίκια σε ιδιώτες και μόλις το νεόδμητο κτίριο παραδόθηκε, κατεδαφίστηκε (!) για να δημιουργηθεί εμπορικό κέντρο, το οποίο εκμεταλλεύονται ιδιώτες. Μάλιστα με τα σημερινά ενοίκια που εισπράττονται, για να καλυφτεί το κόστος του κτιρίου το οποίο κατεδαφίστηκε, θα χρειαστούν τουλάχιστον 10 χρόνια, ενώ ο ΟΣΕ συνεχίζει να πληρώνει υψηλά ενοίκια. Το 2003 αποφασίστηκε από τη διοίκηση του ΟΣΕ η μετεγκατάσταση των υπηρεσιών διοίκησής του. Μόλις παραδόθηκε το κτίριο, κατεδαφίστηκε, αφού τέθηκε σε εφαρμογή ένα σχέδιο μετατροπής του σε εμπορικό κέντρο με ευθύνη της ΓΑΙΟΣΕ.Η τελευταία νοίκιασε τον χώρο προς 17.200 χιλιάδες ευρώ τον μήνα σε υπό σύσταση ιδιωτική εταιρεία ΕΠΕ με το δικαίωμα της υπενοικίασης. Παράλληλα έγιναν επιπλέον πολλές πολεοδομικές παραβάσεις με τη συνενοχή, όπως προκύπτει, του ΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ. Ο αρχικός χώρος των 1.170 τ.μ. αυξήθηκε σε 1300 έως 1800 τ.μ. Επίσης το μίσθωμα των 17.200 ευρώ μηνιαίως για τα δύο πρώτα χρόνια μειώθηκε από φέτος σε 8.100 ευρώ μηνιαίως.ΠΡΕΖΑ TV26-11-2009

    Διαβάστε περισσότερα: http://taxalia.blogspot.com/2009/09/blog-post_4389.html#ixzz0aKTHvdYL

Leave a comment

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.